Sammen med en skriftlig oppgave leverer elevene et refleksjonsnotat hvor de forteller om hvordan de har jobbet med oppgaven og i hvilken grad de har brukt KI. Det kan lønne seg å oppfordre studentene til å være så konkrete som mulig ved å gi eksempler. Her er noen forslag til hvordan du kan instruere studentene til dette:
- «Vær så konkret som mulig gjennom eksempler fra det du har skrevet.»
- Hvis gruppearbeid: «Skriv kort om ditt bidrag til prosjektet og om læringsutbytte fra prosjektarbeidet.»
- «Skriv om hvorfor du valgte å jobbe med tema X.»
- «Skriv om hvordan du har jobbet med teksten – skrev du hele teksten først og deretter forbedret den, eller skrev du en disposisjon først?»
- «Skriv om hvordan du har brukt KI i arbeidet med oppgaven. Hva lærte du gjennom å samtale med KI, hva kunne du bruke direkte og hva behøvde du omskrive selv?»
- Andre spørsmål: «Hva lærte du?», «Hva i oppgaven synes du var vanskelig?», «Hva var overraskende?», «Hvilke lærdommer vil du ta med deg videre?»
- Hvis de har fått tilbakemelding fra medstudenter underveis: «Var du enig i kritikken du fikk, hvorfor/hvorfor ikke?», «Nevn en episode hvor du endret innholdet på bakgrunn av en tilbakemelding.», «Hvordan har du brukt tilbakemelding fra dine medstudenter?»
Legg igjen en kommentar