Sammen med en skriftlig oppgave leverer elevene et refleksjonsnotat hvor de forteller om hvordan de har jobbet med oppgaven og i hvilken grad de har brukt KI. Det kan lønne seg å oppfordre studentene til å være så konkrete som mulig ved å gi eksempler. Her er noen forslag til hvordan du kan instruere studentene til dette:
- «Vær så konkret som mulig gjennom eksempler fra det du har skrevet.»
- Hvis gruppearbeid: «Skriv kort om ditt bidrag til prosjektet og om læringsutbytte fra prosjektarbeidet.»
- «Skriv om hvorfor du valgte å jobbe med tema X.»
- «Skriv om hvordan du har jobbet med teksten – skrev du hele teksten først og deretter forbedret den, eller skrev du en disposisjon først?»
- «Skriv om hvordan du har brukt KI i arbeidet med oppgaven. Hva lærte du gjennom å samtale med KI, hva kunne du bruke direkte og hva behøvde du omskrive selv?»
- Andre spørsmål: «Hva lærte du?», «Hva i oppgaven synes du var vanskelig?», «Hva var overraskende?», «Hvilke lærdommer vil du ta med deg videre?»
- Hvis de har fått tilbakemelding fra medstudenter underveis: «Var du enig i kritikken du fikk, hvorfor/hvorfor ikke?», «Nevn en episode hvor du endret innholdet på bakgrunn av en tilbakemelding.», «Hvordan har du brukt tilbakemelding fra dine medstudenter?»
Legg igjen en kommentar
Du må være innlogget for å kunne kommentere.